01 September Seattle - Vancouver

Bye Bye Amerika, Hello Canada

Na ongeveer 6 uurtjes geslapen te hebben zijn we weer wakker en staan we op ons gemak op. We gaan in de lobby even op internet om te kijken waar een Walmart ligt voor de boodschappen die we nodig hebben. Eigenlijk hadden we dit al gisteravond willen doen maar door de vertragingen is het er niet van gekomen. Rond 8:30uur zijn we bij de Walmart en daar ben je altijd meer tijd kwijt dan dat de bedoeling is.

Na de Walmart op weg naar een Denny's voor ons eerste echte Amerikaans ontbijt. We komen daar binnen en dan krijgt Bianca haar eerste complimentje voor de voeten geworpen. Nice haircut ... very spicy! In the pocket zullen we maar zeggen :)
Onder het eten even geappt met het thuisfront en met Pa gebeld. Goed om zijn stem even te horen.

Na het ontbijt vertrekken we dan eindelijk op weg naar Vancouver. We zien mooie uitzichten en komen rond 12:50uur aan bij de Canadese grens. Hier moeten we een kleine 45min wachten tot dat we welkom worden geheten in Canada.

Vanaf de grens is het nog een goed half uur rijden tot in Stanley Park. Welke we graag willen bezoeken. Daar aangekomen is het mega druk, natuurlijk omdat de Canadezen een lang weekend hebben ivm Labour Day. Maar natuurlijk ook omdat het prachtig weer is en daar maken we gretig gebruik van. Eerst een parkeerplaats zoeken en met zo'n grote auto is dat best lastig. Maar Harold heeft het weer voor elkaar gekregen en onze chevy staat keurig binnen de lijnen.
Nu de Wandelschoenen aan en hup heerlijk genieten van de mooie Skyeline van Vancouver, de totempalen en natuurlijk gewoon het mensen kijken.
De eerste Limburgers zijn we al tegenkomen! We wilden het hele park rondlopen, maar doordat we de planning hebben moeten veranderen ivm de vertragingen hebben we dit niet gehaald. Het blijft bij een gedeelte maar ook dit is meer als de moeite waard.

Rond 17:30uur rijden we het park weer uit richting ons hotel Best Western Capilano Inn and Suites. Nadat we onze bagage hebben gedropt rijden we naar een uitkijkpunt op de Cypress Bowl Road alwaar we een prachtig uitzicht hebben over Vancouver.
Hier genieten we een tijdje en maken wat foto's. Als we weer naar beneden rijden zoeken we een restaurant op genaamd White Spot. Hier hebben we heerlijk gegeten.
Na het eten gaan we terug naar het hotel waar we heerlijk relaxen. Harold aan de slag met de foto's en Bianca begint al het verslag te typen. Uiteindelijk stort Bianca om 21.30uur in slaap en Harold volgt rond 22.30uur.
Voor nu welterusten en tot morgen.