05 September Jasper

Goodmorning,

Vandaag geen verplaatsing dus een rustig dagje. Na een ontbijtje bij Subway vertrekken we ronde tienen richting Jasper. We zien al snel een edelhert en de kudde dikhoornschapen staat nog bijna op dezelfde plaats als gisteren.

Een paar kilometer voor Jasper slaan we linksaf richting Malingne Lake.
De weg er naar toe is 48 km en hopen hier ook wederom wildlife te kunnen spotten.
We zien alleen een dikhoornschaap in de buurt van Medicine Lake. Zoveel verschillende kleuren in een meer, echt fantastisch.
Aangekomen bij Maligne Lake zoeken we een parkeerplaats voor onze Chevy. Harold parkeert ons bakbeest nu ook weer prima binnen de lijntjes. We lopen op ons gemak richting the meer maar vinden dit een beetje tegen vallen. Het word allemaal wat toeristischer gemaakt om mensen hier naar toe te lokken.

Na een klein uurtje houden we het voor gezien en rijden naar Jasper.
Al snel hebben we een parkeerplaats gevonden en kunnen we te voet het plaatsje verkennen. Het zonnetje schijnt volop en het is een warme dag. Je zult maar vakantie hebben. We bezoeken allerlei winkeltjes en het doet ons een beetje aan Valkenburg denken. Alleen valt het ons op dat er bijna geen terrasjes zijn. Gelukkig vinden we er een waar we van onze lunch genieten. Voordat we Jasper verlaten nemen we nog iets te drinken voor onderweg. Bianca kiest een lekkere Chocolade Milkshake.
Onderweg maken we nog enkele stops om van het uitzicht te genieten of foto's te maken.

In Hinton aangekomen gaan we lekker rondneuzen bij Wallmart en lopen dan ook maar even door het winkelcentrum.
Rond 17:30uur zijn we weer terug bij het hotel, alleen maar om de wandelschoenen aan te doen. HUP de auto weer in op weg naar de Beaver Boardwalk. Dit is een natuurgebied waar ongeveer 10 bevers leven. Vrijwilligers hebben hier houten vlonders aangelegd zodat je verschillende routes door dit natte gebied kunt lopen.

Na ongeveer 10 minuten zien we al een bever en maken wat foto's.

We lopen verder over de vlonders en komen geen bevers meer tegen maar wel veel grote libellen. Deze blijven zenuwachtig rond vliegen en willen niet op de foto. Vlak bij het einde van de vlonders spot Harold weer een bever. Deze volgen we een tijdje tot hij onder de allerlaatste vlonder blijft zitten knagen op een tak. Helemaal geweldig en we raken erg onder de indruk.

Na tientallen foto's vinden wij en blijkbaar ook de bever het genoeg. Hij gaat er vandoor en wij doen hetzelfde. We delen een lekkere pizza en rijden daarna weer terug naar de Days Inn.

We weten niet zeker of we de komende dagen internet hebben. Zo niet dan zullen jullie helaas even moeten wachten op ons verslag.

Groetjes uit een zonnig Canada.