10 September Whistler - Powell River

At the Sunshine coast.

Na vanmorgen zelf een ontbijtje te hebben gemaakt en alle zooi weer bij elkaar hebben geraapt lopen we naar de parkeergarage om onze Chevy op te pikken.
We rijden via de Sea to Sky Highway richting Vancouver en hopen hier eindelijk beren te spotten. Maar geen beer te zien ... wel jammer maar daar is helaas niks aan te doen.
Onze eerst stop is Brandywine Falls, we lopen via een korte trail naar het uitkijkpunt en mogen ook weer dit prachtig schouwspel aanschouwen. Ook dit is weer machtig mooi.

We rijden weer verder een komen in de buurt van Hella en Geert, waar we in het begin van onze vakantie op bezoek zijn geweest. Iets waar we nog dagelijks over praten over hoe bijzonder dit was.
Onze volgende stop is Shannon Falls, deze waterval maakt niet zoveel indruk, zou het zijn omdat er nauwelijks water omlaag komt? Hier zijn we dan ook al snel uitgekeken. Wel moeten we lachen om een stel chinezen, die zie je hier in overvloed, als pa van ma een foto moet maken bij een boom en hij dit niet goed doet. Nou de Chinese scheldwoorden vliegen je om de oren, tenminste dat denken wij maar verstaan doen we het niet hihi.

Om 11:30uur hebben we een ferry overtocht gereserveerd die ons van Horseshoe Bay naar Langdale brengt. We zijn er op tijd en moeten in de rij van auto's aansluiten. Gelukkig staan we redelijk vooraan en aangezien we gereserveerd hebben staan we ook in een speciale rij.
We wachten een goed half uur voordat we op de boot kunnen. Deze vaart netjes op tijd uit.
Wat is dit alweer mooi. Op en top genieten.

Na een 45min. meren we aan en vervolgen onze weg naar Earl's Cove waar we de volgende ferry willen nemen naar Saltery Bay. Onderweg hier naar toe komen we een mooi stuk strand tegen en besluiten dat dit een perfecte plek is om onze lunch te eten.

Na deze lunch rijden we verder en komen we ruim 2 uur van te voren bij deze ferry aan en staan weer redelijk vooraan. Deze ferry overtocht is gratis en kon je dan ook niet reserveren. Daarom wilde we hier op tijd zijn om de boot van 16:25uur te halen.
Even uit de auto om de beentjes te strekken en van het uitzicht te genieten meer kun je ook niet omdat alles is gesloten ivm renovatie. Harold de stoel in de relaxstand, alle ramen open, voeten naar buiten en snurken maar. Nou Nou, volgens mij gingen de bomen op Vancouver Island allemaal om, niet normaal. hihi
Bianca heeft ondertussen een film gekeken op de tablet. "Alles is Familie" is wel een leuke film. Dus al met al de tijd goed omgekregen. De ferry is er op tijd en kunnen snel aan boord. We stappen uit en lopen naar het voorste dek waar we hopelijk een goed uitzicht hebben. Nou en dat hebben we waauuuuuwwwww, wat is dit een unieke ervaring. We genieten met volle teugen en hebben hier geen woorden voor zo prachtig.

Als we in Saltery Bay aanmeren rijden we even in file op weg naar Powell River waar we zullen overnachten in een zeer oud Hotel. Rodmay Heritage Hotel genaamd. Dit hotel ligt naast een hout zagerij en dat is ook te ruiken. Dit bedoelen we niet negatief. We rijden naar de Safeway om inkopen te doen voor morgen en besluiten daarna om onze avondeten maar bij de Big M te halen. Dit is voor een keer erg gemakkelijk aangezien hier niet zoveel restaurantjes zijn. We genieten daarna nog even van de zonsondergang en besluiten deze morgen wel helemaal mee te pikken. Rond 21:00uur zijn we terug in hotel en kijken weer terug op een mooie dag.