18 September Seattle - Philadelphia - Schiphol

De eerste etappe: Seattle - Philadelphia.

Ring ring klinkt het om 5:00uur in de ochtend.
Dat is toch wel weer wennen, een wekker en dat op vakantie. Maar ja het moest, we hebben immers een vliegtuig te halen. Zo nu eerst een lekkere douche om wakker te worden maar ook om fris en fruitig aan de terugreis te beginnen. De koffers en rugzakken hadden we gisteren al ingeladen (volgepropt) dus die zijn snel klaar. Even voor de zekerheid alles nog eens nakijken. Ja hoor we hebben alles.
Koffers voor de laatste keer in de Chevy en op naar het vliegveld. Dit is maar enkele minuten rijden. Ruim van te voren staat er al langs de snelweg met grote borden Rental Car Return aangegeven. We parkeren de auto in de betreffende rij en er komt iemand van National de auto controleren. "All OK, have a save trip" klinkt het al snel. Zo nu naar de shuttle bus die ons naar de terminal brengt. Als we van de roltrap afkomen staat er al een bus klaar. Zodra we instappen gaan de deuren dicht en wordt er omgeroepen dat we vertrekken. Binnen 10 minuten zijn we bij de terminal en op weg naar de incheck balie van US Airways. Dit zijn bijna allemaal doe het zelf machines dus dit gaat lekker snel. Een medewerker helpt je alleen nog met de bagage die je wilt inchecken. Onze bagage is niet te zwaar (we hadden dus toch nog iets meer kunnen shoppen!) en wordt door de medewerker gelabeld.
Hierna gaan we door de security check. Wat is dit nu?
Alles mag in de rugzak blijven, schoenen hoeven niet uit en we hoeven alleen onze zakken leeg te maken. En dat hoeft alleen maar als je denkt dat het controle poortje (metaal detector) gaat piepen! Dus inchecken en controle binnen 15 minuten dat hebben we nog nooit meegemaakt.
Wat nu? O ja, we zullen maar een broodje eten voordat we aan boord van het vliegtuig gaan. Dit doen we dan ook lekker op ons gemak met een kop koffie en verse jus. Nog even gebruik maken van de gratis WiFi van de luchthaven om het laatste nieuws te lezen en ff te app'en. Na het ontbijt lopen we langs de winkeltjes richting de gate. De laatste dollars worden hier opgemaakt aan een paar kleinigheidjes.
Exact om 8:10uur beginnen ze met boarden. We zitten vrij vooraan en mogen dus redelijk vroeg naar binnen. Om 8:45uur, iets later als gepland, worden we weggeduwd van de gate.
Harold zit aan het raampje en maakt nog wat foto's met de telefoon tijdens het taxiën en opstijgen.

Tijdens het begin van de vlucht kijkt Bianca naar de film "Olympus has fallen" op de tablet. Later kijken we samen naar de film "Fast and Furious 6". Voor dat we er erg in hebben is het 16:50uur en is het vliegtuig geland in Philadelphia.

De tweede etappe: Philadelphia - Amsterdam
De bijna 2 uur die we moeten overbruggen op het vliegveld in Philadelphia zijn om voordat we het weten.
Eerst hebben we een kleinigheidje bij de wok gegeten. Dit smaakt tenminste beter dan de "chicken or pasta" die ze in het vliegtuig serveren. Hierna hebben we ons vooral bezig gehouden met mensen kijken. Wat loopt er toch een diversiteit aan mensen rond op zo'n vliegveld. Om 18:00uur beginnen ze met boarden. Deze keer zijn we als een van de laatste die aan boord mogen. We zitten met z'n tweeën naast elkaar en de derde stoel is nog leeg.
Iedere keer als er weer iemand het vliegtuig binnen komt hopen we dat hij/zij doorloopt. Het vliegtuig is bij lange na niet vol en er is gelukkig niemand naast ons komen zitten.
Tijdens het taxiën krijgen we te horen dat het spitsuur is in Philadelphia en dat we de tiende wachtende zijn. Dus iets later als gepland stijgen we op in Philadelphia. Er is niet veel bewolking dus we kunnen lang van de lichtjes onderons genieten terwijl we langs de kust richting Nederland vliegen. Nadat ze met het eten langs zijn gekomen en de troep weer hebben opgeruimd wordt het snel rustig in het vliegtuig. Bianca probeert wat te slapen waar ze uiteindelijk ook in slaagt. Harold kijkt naar de film "Olympus has fallen" en doet daarna ook een dutje.