31 Augustus Schiphol - Philadelphia - Seattle

Hello USA here we come.

We schrikken beide wakker van de wekker, dus we zullen maar zeggen dat we al met al goed geslapen hebben :)
Om 06:40uur stappen we in de Shuttle bus die ons binnen een kwartiertje alweer op Schiphol achterlaat. We checken in bij een van de vele self-check-in punten, dit verloopt soepel en Harold heeft weer wat miles erbij.

Zo de tickets hebben we nu hoeven we alleen nog de bagage af te geven. Hier moeten we een klein half uurtje wachten. Bij de douane verloopt alles prima. Hier hebben ze weer iets nieuws (voor ons dan). Met een Nederlands paspoort mag je jezelf door de douane helpen. Hier ook aan het bezuinigen met personeel!!
Bij Grand Café Amsterdam eten we lekker een omeletje met ham en kaas. Bianca heeft zin in een lekkere Jus d'orange alleen besluit ze deze even later om te gooien. Ja ja je hebt de aandacht.
We struinen nog langs wat winkeltjes en lopen zo op ons gemak naar gate G6. Hier zitten we een tijdje tot dat ze beginnen met de veiligheids vragen. Deze gaan nu eens lekker snel en we mogen doorlopen naar de bodyscan, die nu iedereen krijgt. We hebben geluk Harold zijn rugzak moet extra en nog een keer extra gecontroleerd worden!! Zullen ze de nieuwe camera niet vertrouwen, hihi? Maar hij heeft geluk de camera mag mee, het waren de auto sleutels die verdacht waren.
Zittend bij de gate krijgen we te horen dat het vliegtuig defect is en dat de vlucht vertraagd is tot 12:00uur. Zal er een herhaling komen van 2010? We hopen van niet en wachten maar gewoon af. Om 11:15uur begint het boarden en rond 12:10uur worden we losgekoppeld van de gate. De piloot roept om dat de vlucht ongeveer 8:08uur zal duren ... we hopen dat we de vervolg vlucht halen. Zo niet moeten we ons om laten boeken naar een andere vlucht richting Seattle.

We landen rond 14:45uur in Philadelphia en hopen dat we de aansluitende vlucht alsnog kunnen halen. Binnen 15 minuten zijn we door immigration en hebben er een goed gevoel over. Maar helaas dan begint de ellende, meer als een kwartier op onze koffers moeten wachten, dan in de rij bij zo'n pipo van douane het formulier afgeven wat we in het vliegtuig hebben moeten invullen.
Daarna onze koffers zelf weer afgeven voor onze vervolg vlucht. Daar vertellen ze ons dat we onze aansluitende vlucht makkelijk kunnen halen. Vervolgens weer aansluiten in de rij voor customs en de welbekende body scan. Ten slotte nog van Gate A naar Gate C lopen/rennen.
Conclusie ... onze vlucht dus niet gehaald. Wat een stelletje ##kels.
Ons direct maar laten omboeken. Hier krijgen we te horen dat we met de vlucht van 20:45uur mee kunnen. Dat betekent dat we 4 uur op Philadelphia moeten rondhangen.
Wat is dat balen zeg ... Maar het is niet anders.

Rond 18:00uur zijn we al bij gate 12A waar we nog tot 20:15uur moeten wachten tot we mogen boarden. Helaas zitten we deze vlucht niet bij elkaar. Harold op rij 9 en Bianca op rij 22. De vlucht vertrekt op tijd en we proberen beide wat te slapen. Harold lukt dat redelijk al is het met tussen pozen. Bianca weet zich geen houding te vinden in het vliegtuig en bedenkt zich dat ze ook het tafeltje omlaag kan klappen om op te gaan liggen. Zo gezegd, zo gedaan. Bianca leunt er op en krak ... tafeltje er bijna vanaf. Maar net gedaan of haar neus bloed en gewoon weer omhoog geklapt hihi ... heeft zij weer. Dan maar proberen te slapen met oordopjes in en dat gaat redelijk.

Om 23:15uur landen we eindelijk in Seatlle. Onze koffers staan al op ons te wachten, die hadden de eerdere vlucht wel gehaald. Met onze koffers lopen we naar de shuttlebus die ons naar de rental cars brengt. Rond 23:50 zijn we bij National waar we vriendelijk worden geholpen. Er is maar weinig keus uit auto's (1) en een herhaling van 2010 volgt, de koffers passen niet!! Bianca gaat dit uitleggen en de meneer zegt eerst nee, jullie kunnen geen andere auto kiezen. Maar Bianca is een volhouder en uiteindelijk rijden we de garage uit met een mooie Chevrolet Tahoe (net 7000 miles) op de teller.
TomTom op de telefoon aan en dan op weg naar ons hotel in Tukwilla, Seattle.
Daar aangekomen is het 01:00uur plaatselijke tijd, dus na een reis van 28 uur is een bed echt heerlijk.