30 Mei Amsterdam - Seattle

We zijn uiteraard allemaal al voor de wekker wakker. Het is toch wel spannend zo'n dagje. Na te hebben genoten van een uitgebreid ontbijt, pakken we om 08.00 uur de shuttle bus naar Schiphol. We kunnen direct al inchecken, zijn we die grote zware koffers tenminste al kwijt. Daarna gaan we op ons gemak door de douane en nemen we nog een lekker bakkie koffie voordat we naar de gate lopen.

Bij de gate krijgen we, net als een paar jaar geleden, een waslijst aan vragen gesteld voordat we mogen boarden. Om 11.30 uur begint het boarden en om 12.25 uur vertrekken we richting de States.

Amsterdam, Schiphol - Washington Dulles UA947 vertrek 12.25uur - aankomst 14.37uur (plaatselijke tijd)
Washington Dulles - Seattle Seatac UA917 vertrek 17.05uur - aankomst 19.54uur (plaatselijke tijd)

Gedurende de vlucht is er tot twee keer toe een beetje turbulentie, maar al met al komen we eerder op onze bestemming aan dan verwacht. Om 14.00 uur, plaatselijke tijd, zet de piloot het vliegtuig neer op de landingsbaan. Zodra we uit het vliegtuig stappen komt je de hitte al tegemoet, het is 30°C in Washington. We vervolgen onze weg richting immigration. Na een klein uurtje zijn we allemaal zonder problemen de immigratieofficier gepasseerd. Het verliep nog makkelijker dan de vorige keer, Bianca en ik hebben maar 3 vragen moeten beantwoorden en dat was alles. Omdat de vervolg vlucht pas om 17.05 uur vertrekt pakken we ons eerst iets te drinken. We pakken ons eerste biertje op Amerikaanse bodem.

De vervolg vucht vertrekt met een half uur vertraging omdat nog niet alle koffers binnen waren. Maar als ook die binnen zijn rollen we richting startbaan. Tot onze verbazing moeten we als we iets willen eten in het vliegtuig dit zelf kopen. En dat smaakt niet echt jippie! Nu weten we voor de volgende keer dat we iets moeten eten op het vliegveld en waarom het zo druk was bij de eetgelegenheden aldaar.

Om 20.00 uur, plaatselijke tijd, komen we dan eindelijk geradbraakt aan in Seattle. Hier nemen we de trein/metro naar de bagage hal. Gelukkig zien we al vrij snel onze koffers op de band aankomen. Hierna kunnen we, bij National Rent a Car, direct onze huurauto ophalen. Het duurt nog al een tijdje voordat we iemand van National kunnen vinden. Zij vertelt ons, na alle plichtplegingen, dat we onze SUV zelf mogen uitkiezen. Pa en ik kiezen uiteindelijk voor de Chevrolet TrailBlazer. Yes, we got him! We rijden terug naar het vliegveld om Ma en Bianca op te halen. Hierna rijden we naar het Holiday Inn Seatac, Seattle waar we zullen overnachten. Eenmaal op de kamer hebben we nog even ge-Skyped met Dorenda, Partrick, Lindy en Lieke om te laten weten dat alles goed was verlopen.