15 Mei Albuquerque - Farmington

Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach.

Vanmorgen allemaal om 7:00uur wakker, is toch al iets langer dan de andere dagen. We hebben allemaal zin in deze nieuwe dag. Na het nodige ritueel gaan we op zoek naar een Denny's om eens lekker te ontbijten. Weer de heerlijke scrammeled eggs, wat is dat toch lekker.
Nadat we allemaal een goede bodem hebben gelegd, vertrekken we naar Kasha Katuwe Tent Rocks National Monument. We hebben geluk dat we nog tot aan het park kunnen rijden, want binnenkort gaat de weg naar het park enkele weken dicht voor onderhoud. Volgens mij om de dirtroad naar de parkeerplaats te asfalteren. We vinden de dirtroad toch wel leuk en genieten met volle teugen. We doen veel stof opwaaien!!
Op de parkeerplaats doen we allemaal onze hoge wandelschoenen aan, rugzak op de rug en camera's bij de hand. Om 11:10uur beginnen we aan de slot canyon trail deze is ongeveer 5 km. We beginnen op de bodem van de canyon en we kijken onze ogen uit. Daarna moeten we door de slotcanyon, dit is helemaal schitterend. We moeten door diverse smalle doorgangen. We klauteren en klimmen over rotsen. Kortom we genieten ontzettend. Als we de slotcanyon uitkomen zien we al verschillende tent rocks ... waaauuuuuwww ... wat is dit supergaaf. Klik-klik-klikker-de-klik ... de fototoestellen doen het nog. Daarna komt een stukje wat iets zwaarder en steiler is. We zijn blij dat we de hoge wandelschoenen hebben aan getrokken. Als we boven zijn genieten we volop van de tent rocks beneden ons, wat is dit toch prachtig ... kan het niet vaak genoeg zeggen. Aan de andere kant kijken we uit naar de Rio Grande Valley, wat een uitzicht. In de verte zien we zelfs nog bergentoppen met sneeuw.

Na van het uizicht te hebben genoten en wat water te hebben gedronken beginnen we aan de terugweg. Dit gaat heel wat gemakkelijker dan naar boven. We lopen weer door de slotcanyon en de bodem van de canyon terug naar het begin punt. Hier besluiten we om de Cave loop trail nog me te pikken, deze is nu nog maar 1 km lang en brengt ons naar een grot. Na hier even te hebben rond gekeken lopen we terug naar de parkeerplaats waar we lekker gaan picknicken. Schoenen uit, koelbox uit de auto en lekker de broodjes van Subway, die we vanmorgen hebben laten maken, opeten. Het smaakt ons allemaal prima.

Aangekomen in Farmington gaan we ons eerst inchecken in het hotel, vervolgens overleggen we wat we vanavond gaan eten. Even internet opstarten en dan maar googlen. We zien verschillende restaurants op het scherm verschijnen maar bij één hebben zoiets van ja ... dat gaan we uitproberen. Namelijk The Red Lobster.
En jazeker ... we hebben het gegeten ... een flinke kreeft. Als voorafje hadden we nog nachos met kaas, tomaten, jalapeño peppers en krab er over heen. Heerlijk.
Daarna kwamen onze vriendjes op de tafel. Vraagt de ober of hij nog iets voor ons kon betekenen, zegt Harold of hij geen handleiding had hoe je een kreeft moet kraken.
De ober zegt ik kom zo voordoen hoe dat moet. De ober heeft een collega erbij gehaald en we schieten allemaal in de lach, hij lijkt namelijk veel op BA van de A-team, maar deze ober heet BJ. Toen kwam Bianca helemaal niet meer bij. Ha ha. Nou, het was een hele opgave, maar we hebben heerlijk zitten smullen.

Na het eten terug naar het hotel en op tijd gaan slapen.

Groetjes van ons allemaal.