17 Mei Durango

Kedeng Kedeng Kedeng oeh oeh oeh,

Vandaag om 5:50uur de wekker gezet. Ja, je leest het goed. En wij hebben vakantie! Daarna onder de douche en ontbijten. Om 7:15uur gaan we op weg naar het station, deze ligt aan het einde van Main Street in Durango. We kunnen de auto aan de overkant van het station parkeren voor $7.00 per dag. Bianca haalt ondertussen al de souvenier tickets op bij het loket, van thuis uit hadden we uitgeprinte tickets meegenomen.
De perron chef vraagt welke wagon we hebben, hij kijkt op onze tickets en wijst naar de allerlaatste wagon "The Chinco Animas".
Wat is dit geweldig! Er staan tafeltjes met stoeltjes en de wagon is leuk aangekleed met gordijntjes en bloemetjes behang. Bij binnenkomst worden we welkom geheten door Dot, onze gastvrouw in onze wagon. Op onze stoel ligt een leuke tas als souvenier van de treinreis. Er staat water klaar en we kunnen de hele rit iets te drinken krijgen. We krijgen als souvenier ook nog een leuke pin met het jaartal erop van de oprichting van deze railroad. We hebben de eerste 2 tafeltjes naast elkaar en we zijn dan ook zo op het bordes. Bij vertrek krijgen we een kop koffie en een soort donut. We genieten nu al volop.

Als we Durango net uit zijn hebben we al een prachtig uitzicht. Het bordes is meestal alleen voor ons en Harold is hier de hele rit niet weg te slaan. De gastvrouw komt ons regelmatig vertellen hoe en waar we mooie plaatjes kunnen schieten. We genieten volop van deze treinrit en hebben geen spijt dat we voor de Chinco Animas hebben gekozen (Ess AA Forum --- dank je wel voor de tip).

Rond 12:00uur komen we in Silverton aan en voordat we uitstappen krijgen we ook nog een leuke drinkbeker als aandenken. Silverton is een klein western stadje waar vroeger veel goud en zilver gewonnen werd. Er zijn veschillende souvenier winkeltjes en voldoende restaurants. Wij hebben bij Grumphy's lekker een hamburger gegeten en genoten van de live muziek op de achtergrond. In een winkel met heel veel schoenen heeft Bianca zich helaas niet kunnen inhouden, ze roept maar steeds ... veel goedkoper als in Nederland. Hahaha!

Ook hier hebben we weer enkele caches gedaan en ook die kunnen weer aan ons lijstje worden toegevoegd. Om 13:45uur worden we bij de bus verwacht, we konden ook met de trein teruggaan maar hebben er voor gekozen om met de bus in een kleine anderhalf uur naar Durango terug te gaan.
In Durango lopen we gezellig nog winkeltje in en winkeltje uit en gaan dan terug naar het hotel. Harold en Bianca gaan nog even naar de Durango Mall, deze is nog in aanbouw en er was nog niet veel. Hier waren we dus vlug uitgekeken. Terug in het hotel even lekker relaxed en rond 19:00uur naar de pizzahut voor een lekker pizza en spagetti.
Om 23:00uur gingen de lampjes uit en de oogjes toe om nog even te dromen over deze prachtige dag.

Tot morgen en groetjes Harold en Bianca.