21 Mei Moab

And here we are again!

Tot 7:00uur geslapen, moet er wel bij zeggen dat Bianca gisteren al om 22:00uur op bed lag. Soms heb je dat nodig. Vanmorgen lekker een gekookt eitje bij het ontbijt. Ook worden direct de broodjes voor onderweg gesmeerd. De koelbox wordt weer netjes gevuld maar dit keer al bij de voordeur gezet zodat deze niet weer wordt vergeten. Rond 9:00uur vertrekken we richting Canyonlands National Park.
Maar als eerste bezoeken we Dead Horse Point State Park. Vanaf Dead Horse Point Overlook hebben we een prachtige uitzicht op de Colorado River. De 600 meter lager gelegen Colorado River draait hier met een grote bocht om een rotsplateau heen. Het uitzicht is super. We kunnen ongeveer 90 mijl (145km) ver kijken.

Daarna rijden we door naar Canyonlands National Park waar we eerst stoppen bij de Shafer Canyon Overlook en de Shafer Trail Overlook. Wat heb je hier een geweldig uitzicht op de weg. De Shafer Trail moet gaaf zijn om met een Jeep te rijden. Met onze huurauto mogen we deze trail helaas niet rijden. Er komt vast ooit nog een volgende keer.

Onze volgende stop is Mesa Arch. Via een trail loop je er naar toe. Als je door deze boog kijkt heb je uitzicht op een deel van Canyonlands en de La Sal Mountains. Wat is dit ook weer ontzettend mooi. Harold heeft zelfs een blaar op zijn vingers van de vele foto´s die hij maakt. hahaha! Maar dat moet niks uitmaken toch! Dan hebben we hele mooie herinneringen voor thuis.

Voordat we doorrijden naar Grand View Point Overlook stoppen we bij een rest area voor de lunch. Die smaakt ons prima. Dan rijden we door naar Grand View Point Overlook. Hier lopen we langs de rand van het plateau en hebben we een panoramisch uitzicht op het grillige landschap van Canyonlands. Het is hartstikke warm (>30°C) en er waait een stevige wind.

Vervolgens rijden we terug naar Green River Overlook. Hier kijk je uit over Stillwater Canyon, waar de Green River doorheen stroomt.

In de parken doen we ook nog enkele Earthcaches en Virtual Caches. Immers we zijn er toch. We besluiten om op ons gemak terug te rijden en doen nog een aantal traditional caches onderweg. Onze TB - Delfts Blue Cloggs #2 wordt hier in een cache gedropt. We zijn zeer benieuwd welke reis deze "Dutch Shoes" gaan maken.
Als we terug zijn in Moab gaan we eerst boodschappen doen, vanavond staat pasta op het menu. Met nog wat sla van gisteren, aardbeien en meloen als toetje zullen we heerlijk smullen. De mannen zijn nu in de buurt van de condo nog enkele caches aan het doen. Dat gaat niet zo makkelijk als bij ons. Het landschap hier is heel wat ruiger. En de dames zijn lekker aan het chillen in het huisje. Nee niet in de Jacuzzi daar is het veel te warm voor.
Terwijl ik dit bericht typ bedenk ik me wat voor moois we al allemaal gezien hebben en we hebben nog wel even voor dat we weer naar Nederland terug gaan. Dus we genieten nog steeds. Delicate Arch was tot nu toe één van de hoogtepunten van deze vakantie. Maar we hebben nog zoveel mooie dingen voor de boeg. Misschien kunnen we daarna niet meer kiezen. Dat maakt niks, Amerika blijft gewoon voor ons helemaal te gek. Onder het typen kijk ik af en toe naar buiten naar de golfbaan. Die Amerikanen zijn gek om in deze hitte te gaan golfen. Maar ja ... In Amerika is alles mogelijk.

Ik zie dat het bij jullie nu ook eindelijk mooi weer is en voor nu, tot morgen.