26 Mei Holbrook - Page

Hey, Hallo ...

Daar zijn we weer. Vanmorgen om 7:00uur wakker geschrokken van de wekker. We hebben heerlijk geslapen in de wigwam. Het is best een aanrader en een ervaring om in zo'n wigwam te slapen. Wij vonden het in ieder geval de moeite waard. Om 8:00uur waren we al in de plaatselijke supermarkt om broodjes en kaas voor de lunch te halen. In het Wigwam Motel hadden we gisteren geen internet, maar we hadden wel al alles klaar staan om online te zetten. Daarom gaan we vandaag eens ontbijten bij de plaatselijke Mc Donalds, daar kun je gewoon online. Het ontbijt gaat wel. Maar het belangrijkste "het verslag voor jullie" staat gelukkig online.
Via een gedeelte van Route 66 wordt onze eerste stop Winslow. Hier willen we een kijkje nemen bij "Standing on the corner" bekend van het liedje Take It Easy van The Eagles. Dit is best wel een toeristisch gebeuren, maar wel leuk om te zien. We bezoeken uiteraard de 2 souvernier winkeltjes die hier gevestigd zijn op de tegenover liggende hoeken. Alles draait hier om Route 66 en The Eagles. De muziek die ze draaien is in ieder geval goed. Harold koopt hier natuurlijk een Route 66 t-shirt. Er blijven ook natuurlijk wat souveniertjes aan de hand plakken maar dat maakt helemaal niks uit toch! Tevens doen we hier 2 virtual caches.

De volgende stop is Little Painted Desert met al die prachtige kleuren is dit het stoppen zeer zeker waard. We genieten hier volop en proberen nog een traditionele cache te vinden maar die blijft helaas voor ons verborgen.

Op de site van Ontdek Amerika en bij diverse reisverslagen hadden we gelezen over Coal Mine Canyon. Deze willen we natuurlijk met eigen ogen aanschouwen. Met de beschrijving van de Ontdek Amerika site vinden we de weg prima en parkeren de auto op de parkeerplaats. We lopen dan langs de rim van Coal Mine Canyon en ook dit is weer helemaal geweldig. We voelen ons hier helemaal alleen op de wereld. Echt helemaal te gek. Prachtige kleuren en mooie rotsformaties geven de Coal Mine Canyon zeer zeker iets aparts. We eten hier onze lunch op en genieten een tijdje van het zonnetje.

Ook vandaag is het weer prachtig weer en bedenken we ons dat we pas 1 slechte dag hebben gehad. Alleen de dag naar Monument Valley hebben we de hele dag last gehad van zandstormen en geen mooie uitzichten gehad. Maar dat is slechts maar 1 dag en dat weegt dan niet op tegen die andere dagen wat wel helemaal geweldig en warm waren.
Ook via de Ontdek Amerika Site willen we gaan kijken bij Balanced Rock (nabij Tuba City). Hier staan ongeveer 10 enorme kogelrotsen en 1 kogelrots balanceerd op een smal stukje rots. De weg hierna toe is onverhard maar goed te doen. We parkeren de auto op een breed stuk kiezel en dalen af naar de kogelrotsen. Bianca zegt dit zijn net mammoet keutels! hihi Maar wat is dit ook weer apart. Dat deze hier zomaar liggen. Een leuke stop tussen door op weg naar Page.

Voor Page willen we nog een keer de Horseshoe Bend bezoeken ondanks dat we deze in 2007 al hebben bezocht. We vonden dit toen zo mooi dat we hier nog een bezoekje aan wagen. Zou het nog net zo mooi zijn als toen? Even klimmen naar boven en weer naar onder en ja hoor ... hij is net zo mooi als toen. Misschien nog wel mooier omdat we er nu iets eerder op de avond zijn. Wat is dit weer prachtig en de nodige foto's worden weer gemaakt.

Gisteren bij Petrified Forest National Park heeft een lens van Harold zijn fotocamera het begeven. Wat nu ... morgen gaan we naar Upper Antelope Canyon en dit is de lens die we daar juist nodig hebben. We gaan eens even kijken bij de Walmart in Page voor een nieuwe lens. Ze hebben geen losse lenzen dus daarom is het een camera+lens geworden. Deze was hier net zo duur als bij ons in Nederland alleen een nieuwe lens. Dus we zijn weer helemaal happy.
We checken in bij Best Western Arizonainn. We hebben een prachtig uitzicht op Lake Powell en de Glenn Canyon Dam. We zijn gezellig uit gaan eten bij een Italiaan. Weer eens iets anders dan steak. Terug op de kamer doen we lekker rustig aan en bereiden de dag van morgen voor. Upper Antelope Canyon, hier hebben we ons op verheugd dus we zijn reuze benieuwd.
We hopen dat jullie nog steeds meegenieten met onze reis.

See you all tomorrow.

Groetjes van ons allemaal.